Aan de slag met gedrag
De kracht van hein zit ‘m in de herkenning van situaties en dilemma’s op de werkvloer. Daarom ontwikkelen we voor elk thema - én voor elke opdrachtgever - een eigen aanpak.
Met welk thema wil jij aan de slag?
De kracht van hein zit ‘m in de herkenning van situaties en dilemma’s op de werkvloer. Daarom ontwikkelen we voor elk thema - én voor elke opdrachtgever - een eigen aanpak.
Met welk thema wil jij aan de slag?
De een wil een Zero Harm Culture. De ander wil naar trede vier van de Veiligheidsladder. Maar uiteindelijk streven al onze opdrachtgevers rond dit thema hetzelfde na: dat hun medewerkers aan het einde van de dag weer veilig naar huis gaan.
Dankzij hein hebben ze – naast VCA, ISO en al die andere ‘papieren’ veiligheidsnormen – nu ook een mindset die steeds vaker tot de veilige keuze leidt. Die veiligheid bovendien niet alleen op afvinklijstjes laat bestaan, maar ook in het bewustzijn verankert.
Aan de slag met veiligheid?
De meeste mensen vinden de kwaliteit van hun werk oprecht belangrijk. Toch wil hun aandacht daarvoor nog weleens verslappen, zeker als de druk toeneemt of het werk complexer wordt. Dan redden ze het niet met afspraken als Zero Repeat, Zero Defects of First Time Right.
Om ook op zulke momenten de beste keuzes te maken, is meer nodig dan een kwaliteitssysteem. Kwaliteitsbewustzijn: daar draait het om. Met hein haal je dat bewustzijn in huis. Én kom je erachter dat ‘nee zeggen’ misschien wel de beste kwaliteitsstrategie is…
Aan de slag met kwaliteit?
In veel bedrijven nemen de eisen rond CDD toe. Tegelijkertijd is er de druk om commercieel te scoren. Daardoor schuurt het steeds vaker op het snijvlak van commercie en integriteit. Het maken van de juiste keuzes is dan zo eenvoudig niet meer.
Dat vraagt om een mindset die je medewerkers op een diepere laag aan het denken zet. Met als resultaat: een bewuste keuze, waarin zowel de commerciële belangen als compliance zorgvuldig zijn gewogen. Die mindset heeft een naam: hein.
Aan de slag met compliance?
Waarschijnlijk hangen ze ergens groot aan de muur. En hebben alle medewerkers er keurig hun handtekening onder gezet. En daarna… is iedereen weer overgegaan tot de orde van de dag. Niet gek, want kernwaarden zijn belangrijk, maar vaak ook ongrijpbaar.
Tenzij… je ze op een natuurlijke manier integreert in het dagelijkse werk. Zodat je medewerkers ze bijna kunnen ‘vastpakken’. Dat kan: door je managers met hein in stelling te brengen. Als zij de juiste momenten herkennen én de juiste vragen stellen, groeit dat bewustzijn ‘vanzelf’.
Aan de slag met kernwaarden?
Neem contact op
Wie met hein aan de slag gaat, verbetert ook de psychologische veiligheid in het bedrijf. Want waar floreren mensen? Op plekken waar ze zichzelf kunnen zijn. Waar ze zich vrij voelen om te zeggen wat ze denken. En waar ze gewaardeerd worden om wie ze zijn.
Dat is precies waar het bij hein om draait. Of we nou met veiligheid, kwaliteit, compliance of kernwaarden aan de slag gaan: opdrachtgevers stellen keer op keer vast dat het werkklimaat er plezieriger van wordt. Met als resultaat: leuker werk én betere resultaten.
Aan de slag met psychologische veiligheid?
Neem contact op
Of we nou jong of oud zijn, technisch of administratief werk doen, de baas zijn of niet: we maken allemaal geregeld verkeerde keuzes. Als dat vaak gebeurt, ontstaat een cultuur waarin dingen structureel misgaan. Die cultuur wil je doorbreken. Of liever nog: voorkómen.
Rond bovenstaande thema’s doet hein dat al. En ook met vitaliteit en duurzaamheid zijn we bezig. Maar daar houdt het wat ons betreft niet bij op.
Dan komt hein je graag helpen, ook als jouw thema nog niet op deze pagina staat.
Aan de slag?
Neem contact op